S-a prabusit, 1 mort si 3 la spital. S-a brabusit din cazua greutatii… oare stalpii de sustinere de ce nu au rezistat? Ah s-au cumparat materiale suficiente si n-au ajuns nici jumate sa fie folosite. Oare de ce?


Am auzit la stiri ca noroc cu pauza de masa ca altfel erau mai multe victime… din multimea de muncitori care sunt angajati acolo… un zvon auzit de la echipa de acolo: nu erau destui si au cerut ajutor si de la alte echipe… dar care nu au mers ca neh.. ninge. Uite cum lenea romanului salveaza vieti.


Dar totodata poate daca mureau 20 de oameni atunci se respectau standardele de constructie si da bah folosim 2 tone de beton pe stalpul asta, nu 1 tona ca meh o sa tina el amu cat o trebui.


Update: Catre domn’ inginer: Nu calculezi rezistenta materialelor dupa un litru de palinca… ca poate gresesti ceva in calcul si uite ce se poate intampla.


In continuare Poze de la locul accidentului.


dsc013681



dsc01379dsc01378



dsc01376dsc01377


dsc01375 dsc01373


dsc01369dsc01371


13 Comments to “Oradea – Mall – Plafon – Prabusit”


  1. Sergiu — February 13, 2009 @ 12:02 pm

    Mda….Made in Romania
    Nu vreau sa ma gandesc cum era daca era “finalizat” si era plin de lume inauntru….

  2. ank — February 27, 2009 @ 1:27 pm

    cand o sa terminati o facultate de c-tii atunci sa comentati….si sa va dati cu parerea…pana atunci vedeti-va de scolile voastre de arta…

  3. Antrax — February 27, 2009 @ 2:25 pm

    Din cate stiu eu nu-ti trebuie o facultate ca sa dai cu parerea.

  4. ank — February 28, 2009 @ 1:56 am

    atunci cand prin parerea ta faci niste acuzatii grave iti trebuie niste cunostiinte…macar generale despre proiectare si executie…..pt ca noi nu stam 6 ani in facultate degeaba….

  5. ank — February 28, 2009 @ 1:59 am

    Update: Catre domn’ inginer: Nu calculezi rezistenta materialelor dupa un litru de palinca… ca poate gresesti ceva in calcul si uite ce se poate intampla.

    la chestia asta ma refer….vina a fost a muncitorilor…pt ca nu te apuci sa torni beton cu cifa din mijloc…ci dinspre reazeme pt ca e mai rezistent spre reazeme…dar nah….noi asta invatam din primul an de facultate…

  6. ank — February 28, 2009 @ 2:06 am

    mda..vad ca stergi comentariile mele…sunt inginer constructor…deci stiu ce vorbesc..si daca te-ai documenta un pic ai vedea si tu ca am dreptate

  7. Antrax — February 28, 2009 @ 11:16 am

    Nu-ti sterg nimic. Iti las dreptul la exprimare. Dar si daca turnau betonul cum zici tu, asta nu-l face mai usor si cand veneau 2000 de oameni peste el, nu se prabusea? Si ajungem tot la o catastrofa, dar cu mai multe victime. Ca mi se pare mie ca ceva nu pusca acolo, ori trebuiau sa toarne mai putin beton, ori ceva s-a calculat gresit.

  8. ank — February 28, 2009 @ 12:00 pm

    nu….beton s-a turnat cat trebuia..dar trebuia turnat uniform incepand de la reazeme unde momentul de incovoiere este nul…nu din mijloc unde momentul de incovoiere este maxim….iar in momentul prabusirii momentul in mijloc era dublu fata de cat trebuia….noi am discutat cazul cu ingineri cu experienta..si asta a fost explicatia…

  9. sara — March 1, 2009 @ 3:18 pm

    Mda zici ca tre sa ai facultate sa-ti dai cu parerea..dar cine zice ca muncitorii sant de vina din cauza accidentului eu nu cred,,in orice fermi tre sa fie cineva mai ,,mare”care sa supravegheze lucrarile ,,si sa spune ce sa faca muncitorul ca sa iasa bine….dar aici cei mai ,,mari ce faceau,oare dormeau??!!ca doar ai spun ce si cat material trebuie la o constructie si nu muncitorul…e usor sa pui vina pe cel care munceste mult sau pe cel mort,ca doar unul sa dus..sa fie atenti inginerii sau cei care li se cuvine…sa nu se mai intamplre asa ceva…si desigur daca se intampla acest accindent in ziua deschiderii..cine era de vina??oamenii care sant mai grasi..si nui tine betonu???

  10. Antrax — March 2, 2009 @ 12:37 am

    @ank – betonul stiu ca trebuie turnat si daca-l turna asa, se usca – pierdea apa – era usor si rezistent dar chiar atat incat sa duca miile de persoane care urmau sa se urce pe acolo? Inteleg ca muncitorii erau presati sa lucreze mai mult, mai repede, sa ignore unele norme de siguranta, dar totusi la asemenea costuri?
    @sara – dam vina pe mort cu nu poate sa ne contrazica. Nu asta-i moda in tara?

  11. ank — March 2, 2009 @ 7:25 pm

    betonul are greutate volumica de 2400 danN/mc…..stii cat de mult inseamna asta?....iar la o medie de 80 de kg pe om..fa calcul cati oameni ar trebui sa pui sa atingi greutatea asta….ft multi….deci planseul ar fi rezistat….oricum nu proiectarea a fost de vina…ci executia…eu la asta m-am referit cand am zis muncitori…eu de asta m-am pus sa scriu aici..pt ca tu l-ai acuzat pe inginer ca era beat cand a facut calculele….calculele le-a facut proiectantul…nu inginerul de pe teren….

  12. ank — March 2, 2009 @ 7:26 pm

    apropo….2400 daN/mc inseamna 2.4 tone forta /metru cub

  13. Antrax — March 2, 2009 @ 11:02 pm

    Dam vina pe sefi care au zis sa ignore normele de siguranta. :)



Write a comment



    
Fara-Sens.com © Fara-Sens 2004-2008.